tiistai 20. heinäkuuta 2010

Tervetuloa tiluksilleni!

Olen jo vuoden ajan blogittanut vuodatuksen puolella, aihe siellä vaan ei ole ollut näin iloinen, kuin itsensä toteuttaminen käsitöiden kautta! Täällä tulen jatkossa kertomaan maalaistytön elämästäni urbaanissa kaupunkiympäristössä sekä esittelemään kätteni töitä, yleensä kankaisessa muodossa.

Sairastin pitkäaikaisesti kuluneen vuoden ajan, huhtikuussa sain terveen paperit. Päätin eräs kaunis päivä, vapaa-aikaa kun on ollut ihan liikaa, että minäpä alan harrastaa fiftarivaatteita. Olen aina niitä ihaillut joten tuumasta toimeen; olen nyt ommellut ihania kellomekkoja neljän kappaleen verran. Lisäksi muita vaatteita, lähinnä mekkoja kuitenkin sekä laukkuja; niistä kuvia myöhemmin.


Ja heti alkuun ei-kellomekko. Olin ihastunut kyseiseen mekkomalliin, mitä on Suomessa saatavilla ainakin Tamperelaisesta burleski-vaatteiden erikoismyymälästä. Rahahanat ovat vaan olleet aika hiljaisella viime aikoina, joten päätin ommella mekkosen itse.

 



Nämä kolme kellomekkoa on valmistettu keskenään samoilla kaavoilla, ihan minimaalisia muutoksia yläosaan tehden kappalekohtaisesti.

Olen raivannut tänään Vantaalaiskaksioni olohuoneen lattian tyhjäksi, tarkoituksenani ommella lähipäivät hyvinkin ahkerasti. Olen luvannut ommella parille kaverille kuvien mukaiset mekot itselleen. Ah ja niin, ompelinhan hyvälle ystävällenikin vihreän palloisen kellomekon viime lauantaina järjestetyille polttareilleen. Tykkäsi kovasti, vaikka etukäteen vähän mietinkin mahtaako kyseinen tyyli miellyttää jokaisen makua.


Sisarblogiani, joka käsittelee Hodgkinin lymfoomaa voi käydä ihmettelemässä osoitteessa paipu.vuodatus.net




2 kommenttia:

  1. Hei Paipu, ihania mekkoja ja laukkuja olet ommellut...ihan kateellisena niitä äsken selailin :o)

    Olen pitkään seurannut toista blogiasi ja aion nyt seurailla toimiasi täällä

    t. Piuti ( http://piuti.vuodatus.net )

    VastaaPoista
  2. Moi.

    Aivan ihania mekkoja. Mistä olet löytänyt kaavat? Entäs kangaat, olen jo pitkään etsinyt tuota viimeistä kangasta.

    VastaaPoista